کد مطلب:313784 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:280

ام البنین و سفر امام حسین
هنگامی كه امام حسین علیه السلام بر ولید بن عتبه وارد شد، پرسید چرا از من دعوت كردی؟ وی گفت: تو را دعوت كردم با یزید بیعت كنی امام حسین علیه السلام فرمود: ما خاندان نبوت معدن رسالت محل رفت و آمد فرشتگان، جایگاه رحمت هستیم خداوند به وسیله ی ما آفرینش را آغاز كرد و به وسیله ی ما پایان خواهد داد اما یزید مردی است گناهكار، شرابخوار، كشنده ی نفس محترمه و متجاهر به فسق و شخصیتی



[ صفحه 64]



همانند من با او بیعت نمی كند.

امام حسین خاندان، موالیان و اصحاب خود را كه از پیروان پرهیزكارش بودند گردآورد آنان (با شجاعت و ایثارگریهای خود) ستاره ی درخشانی را به وجود آوردند كه انقلابیون جهان می توانند در پرتوی آن بلندای عظمت را تماشا كنند.

مردم می پرسیدند: امام حسین علیه السلام با خاندان و یارانش به كجا می خواهند بروند، آیا عزم سفر حج دارند؟ اگر چنین است پس چرا با خود سلاح حمل می كنند؟ و یا به تجارت می خواهند بروند؟

وقتی برای مردم روشن شد كه آنان به منظور اصلاح مفاسد بنی امیه آماده ی سفر گشته اند، عده ای از آنها با شور و شوق عازم سفر شدند و عده ای از شركت در این سفر خودداری كردند و نیز امام حسین را نصیحت می كردند كه از رفتن (به عراق) صرف نظر كند.

گویی ام البنین علیهاالسلام در حالی كه عبدالله فرزند حضرت عباس علیه السلام را با خود حمل می كرد تا وی را در فراق پدرش دلداری بدهد و به كسانی كه عازم سفر بودند چنین سفارش می كرد: چشم و دل مولایم امام حسین علیه السلام و فرمان بردار او باشید. [1] .


[1] ام البنين نماد از خودگذشتگي، ص 23 و 24.